新生高架小折盃
November, 2009 - 23 Photos
台中胖達春風二日遊
March, 2009 - 65 Photos
Yi-Lan (Tamkang), TW
May, 2008 - 16 Photos
Kalovy Vary, CZ
December, 2007 - 52 Photos
Praha, CZ
December, 2007 - 58 Photos
Kutna Hora, CZ
December, 2007 - 31 Photos
Festival of Lights, DE
October, 2007 - 47 Photos

Monday, November 06, 2006

Happy Birthday

H A P P Y 2 B i r T H D A Y T O is for Solde K Y LL red e Graffiti exclamation Exclamation bag


子曰:三十而立,四十而不惑...

義務教育階段,我老媽只要求我功課認真按時寫完,不要打架,其他的就無所謂了。

對我可以說是有些放任(沒辦法,誰叫我是老么^^''),而且會盡量滿足我的奢侈慾望。等上了高中,自主權更多了,對我的疼愛卻一絲未減。我一直記得,高中時籃球打得瘋,男生總會想要有一雙昂貴的球鞋凸顯自己的籃球地位。老媽就因為這個因素,曾在一家體育用品社買一雙該店最貴的球鞋送我當生日禮物,收到時心裡很激動,但不知道該怎麼表達情緒,只曉得每天提球鞋到學校獻寶,穿到氣墊磨破了,腳趾會跑出來打招呼也捨不得換。

年紀再稍長,在外地時間比在家多,阿娘總會在農曆生日的前一星期,在電話那頭說要弄幾道我愛吃的菜,要我回家幫我轉大人...今年生日又要到了,剛剛老媽還是說他會煮我愛吃的菜,然後幫我吃,很高興他還會尋我開心。

至於十五至於學,三十而立,孔子的那一套,我數學不好,先擱一旁吧^_____^
Cimetière Montparnasse L O V e Y O - Steak Joynt Southern Pacific U M O N - Ernie\ Blue exclamation mark Graffiti exclamation



Labels:

Comments on "Happy Birthday"

 

Anonymous Anonymous said ... (Monday, 06 November, 2006) : 

^o^ 呵呵~
你也是蠍子啊
生日快樂

 

Anonymous Anonymous said ... (Tuesday, 07 November, 2006) : 

呵呵~
這是我第一次留言
生日快樂ㄚ
hope u have great great b-day and all dreams come ture

love,dd

 

Anonymous Anonymous said ... (Tuesday, 07 November, 2006) : 

英國時間凌晨十二點整
張凱爾先生,生日快樂啦...
恭喜恭喜, 恭喜你轉大人啦
不不,應該是已經是轉老人了吧
呵呵, 總之要加油唷

好好享受你在德國的第一個生日吧
反正那裡豬腳淹腳目
弄個豬腳麵線吃吃吧...

 

Anonymous Anonymous said ... (Tuesday, 07 November, 2006) : 

還有, 應該有收到我的跨海簡訊吧...

 

Anonymous Anonymous said ... (Tuesday, 07 November, 2006) : 

30年前有個貪吃的娃
吃了幾口補
便迫不及待的蹦出來(呱呱墜地)
今天是你的生日
剛好又是農曆立冬ㄟ
真巧!!

好好去吃個生日大餐+進補喔
生日快樂~~
生日快樂~~阿軒說的

 

Anonymous Anonymous said ... (Wednesday, 08 November, 2006) : 

Dear All

Since my MacBook is out of order T_T, I can't type in Chinese.

Anyway, thanks for ur greetings...


Kyle

PS: Iris, I got ur message via cell phone. Good luck and Best wish to you.

PSS: DD, I didn't answer ur calls. I tried to call u back but my calling card is dead and my MacBook is at service center now. sorry about that and talk u later ^^

 

Anonymous Anonymous said ... (Wednesday, 08 November, 2006) : 

昨天累到睡著,
忘了給兄弟你來自異鄉的生日祝福,
反正就...啊...福氣啦!

遲了一天甭介意啊,嘻嘻...

 

Anonymous Anonymous said ... (Friday, 10 November, 2006) : 

換新部落格第一次留言,生日快樂啊~雖然過了很久,我女兒快滿2個月了哦~ 錢

 

Blogger Unknown said ... (Sunday, 12 November, 2006) : 

MinGo
奇怪我怎麼不記得你的工作這麼忙碌??
不過好說啦~
等我回去擺個兩桌
一切好談^^

錢同學
你小孩已經兩個月囉~
果然是增產報國的好榜樣
記得傳授崔幾招
嘻嘻

 

post a comment

Loading...